פתיחת תיק במס הכנסה תלויה בסטאטוס המשפטי שלך (של העסק שלך) – כלומר האם אתה רוצה לפעול כעצמאי יחיד, במסגרת של שותפות או להקים חברה בע"מ.
כדאי להתייעץ בנושא זה עם רואה החשבון שלך שיסביר לך את האפשרויות השונות וייבחן יחד אתך את ההתאמה בין הפעילות העסקית המתוכננת לבין הסטאטוס המשפטי המעניק לך את מירב היתרונות.
כחלק מהליך פתיחת תיק מס הכנסה יסייע לך רואה החשבון שלך בהכנת במסמכים המתאימים לצורך רישום חברה (תזכיר, תקנון ובחירת שם) או שותפות (הסכם שותפות).
לאחר שנבחרה דרך הפעולה הרצויה יפעל רואה החשבון שלך ל- פתיחת תיק מס הכנסה.
לצד פתיחת תיק מס הכנסה יפעל רואה החשבון שלך לרישום מתאים במס ערך מוסף ובביטוח הלאומי ולפתיחת תיק ניכויים (במידה ואתה מעסיק עובדים.
פתיחת תיק מס הכנסה – מה עוד צריך לדעת ?
פתיחת תיק מס הכנסה מחייבת אותך לפעול בעסק החדש על פי הוראות החוק השונות והנחיות שמפרסמים שלטונות המס מעת לעת – רואה החשבון מתעדכן באופן שוטף בהנחיות החדשות ויודע כיצד יש ליישם הנחיות אלה בעסק שלך.
•רואה החשבון יבהיר לך את הדרישות החוקיות בדבר ניהול הספרים של יחיד, שותפות או חברה וימליץ בפניך על הדרך היעילה לעמוד בדרישות אלה.
•רואה החשבון יסביר לך כיצד למצות את חוקי המס וההנחיות בנושאים השונים לצורך תכנון נכון של תשלומי מס והימנעות מתשלומים מיותרים.
•אם אתה מעסיק עובדים, רואה החשבון שלך ינחה אותך באשר לרישומים שעליך לנהל באופן שוטף ולדיווחים שעליך למסור למס הכנסה ולמוסד לביטוח לאומי.
•אם אתה צריך הלוואה לשם ניהול העסק שלך – רואה החשבון ימליץ בפניך על דרך המימון המתאימה לצרכיך, הן מבחינת תקופת ההחזר והן מבחינת ההכרה במס.
•אם אתה רוצה לרכוש רכב, ציוד או מלאי לעסק שלך – רואה החשבון יבחן עבורך את משמעויות המיסוי בכל החלטה עסקית ויציע לך את דרך הפעולה הנכון לעסקך.
פתיחת תיק מס הכנסה היא רק תחילת הדרך – בחירת רואה חשבון אמין ומנוסה תסייע לך בדרך להקמת עסק עצמאי ומבוסס ולמיצוי כל היתרונות שבתכנון נכון של החבות במס.