מהו למעשה תיאום מס?
כל אדם אשר מוגדר עובד שכיר אשר מתפרנס ביותר ממקום עבודה אחד או לחילופין במקביל, חלה עליו
החובה לבצע תיאום מס. נוסף על כך אדם שכיר אשר עובד במקום עבודה מסוים ובד בבד מקבל פנסיה מגוף מסוים אחר, חייב אף הוא לבצע תיאום מס.
אנשים שכירים שונים שמקבלים פנסיה מהבוס, או מחברת ביטוח, או מקרן פנסיה ועובדים במקביל במקום
עבודה נוסף אחר בין אם מדובר במשרה חלקית או בין אם מדובר במשרה מלאה, זקוקים לביצוע תיאום מס.
למה בכלל עליי לבצע תיאום מס?
אדם שכיר שאינו פועל לבצע תיאום מס, יביא לכך שבמקום העבודה השני שלו יהיה מוכרח לנכות מס בשיעור
של ארבעים וחמישה אחוז (וזאת מדרגת המס שיותר גבוהה) מסך כל המשכורת הברוטו, כך שבדרך כלל
גבוה די הרבה ממה שנחוץ ובכלל לא משתלם.
לנוכח עובדה זו לאדם שכיר מניע מובהק לפעול לבצע תיאום מס וכתוצאה מכך יוכל למנוע עודף תשלום מס מיותר.
איך למעשה ניתן לבצע תיאום מס?
עליכם להגיע אל משרדי מס הכנסה ולבצע תיאום מס.יתרה מזאת עליכם לקחת אתכם את תלושי המשכורת שהנכם מקבלים משני מקומות העבודה או לחילופין ממשלם הפנסיה (במקרה ואתם מקבלים פנסיה) וכן למלא
את הטופס שמספרו 116א' ופקיד השומה ינפיק לכם את הטפסים של תיאום המס.טופס זה של תיאום מס
נשלח אל מקום העבודה השני וכתוב בו כמה מס נדרש להפחית לשכיר זה. במקום עבודתכם העיקרית ניתן לנכות מס בכפוף למדרגות המס לזכותך בנקודות זיכוי אשר מגיעות לך כאילו שזהו מקום עבודתך הילפעמים אדם שכיר חפץ לבצע עבודה עצמאית בצורה חד פעמית. כמו למשל במקצועות שונים כגון: מחשבים, עריכת דין וייעוץ, גרפיקה וכיוצא בזה. פעולה זאת באה במטרה לעזור "בהשלמת הכנסה". במצב נוכחי זה, אפשר לבצע תיאום מס במקום הנפקת חשבונית. פרוצדורה זו זהה לאותו תהליך של תיאום מס סטנדרטי, אולם בסופו של דבר עליכם למסור את הטופס של תיאום המס לאותו מזמין העבודה.
כיום רשות המיסים הפיצה אפליקציה שבא אנשים שכירים יכולים לערוך תיאום מס ולבצע סימולציות עבור משכורות המתקבלים ממעסיקים שונים וכל זאת בעזרת אתר האינטרנט של רשות המסים. לאחר מכן האישור בנוגע לתיאום המס יישלח בדואר למבקש תוך מספר ימים. דבר זה יחסוך מעובדים רבים את התור והטרחה להגיע למשרדי שירות המיסים ולבצע שם את התיאום מס.
למרות שאולי נדמה לנו שהתהליך הוא די פשוט, לעיתים קרובות למרות ביצוע תיאום מס האדם השכיר עלול שלם סכומים גבוהים מעבר למינימום הנחוץ. זאת בעקבות מקרים של דיווחים אשר לא מעודכנים, גביית יתר
בשל דיווח מאוחר וכדומה.
לאור הדברים הללו אפשר לגשת ולפנות לרואה חשבון הבקיא בתחום ולקבל התייעצות ועזרה על מנת למנוע הוצאות מיותרות.