חלה חובה על המעביד למלא טופס 101 על כל עובד/ת עם תחילת עבודתו/ ה, בנוסף בתחילת כל שנת מס, טופס 101 מהווה אסמכתא למעביד, בעזרת טופס 101 אפשר להקל במס ולערוך תיאומי מס בחישוב משכורת לעובד/ת. בכל שינוי בפרטים של העובד/ת על העובד/ת לתת הצהרה תוך שבוע ימים.
מהו טופס 101?
טופס 101 זהו כרטיס עובד, בו ממלא/ה העובד/ת פרטים כגון: פרטי חשבון בנק שלו/ה, שם ותעודת זהות, כתובת וטלפון עדכניים, את מינו/ה + מצב משפחתי, באיזה קופת חולים הוא או היא חברים, פירוט על הילדים עד גיל 19 ואם הם נמצאים בחזקתו או בחזקתה, באיזה סוג משכורת מדובר, תקופת העבודה, פרטים על הכנסות נוספות, פרטי בן או בת הזוג. אפשר לבקש בטופס 101 פטור או זיכוי ממס אם אתם :
תושב/ת ישראל, נכה 100% , תושב/ת קבוע/ה באזור מיוחד או איזור פיתוח, עולה חדש/ה ,לא הייתה הכנסה בישראל בשנת המס, לבן או בת הזוג אין הכנסה בשנת המס (במקרה שהעובד/ת או בן / בת הזוג בגיל פרישה או נכה או עיוור/ת), משפחה חד הורית, ילד בחזקת האם או האב – חד הורי, ילדים שאינם בחזקת העובד/ת והוא או היא משתתף/ת בכלכלתם, בגין תשלום לבן או בת הזוג לשעבר, למי שמלאו לו 16 ועוד לא מלאו 18 שנים, חייל משוחרר או משוחרר שירות לאומי, לאחר סיום לימודים לתואר אקדמאי או סיום לימוד מקצוע.
בטופס 101 אפשר לבקש תיאום מס מהסיבות הבאות: אם לא הייתה לעובד/ת הכנסה מתחילת שנת המס הנוכחית ועד לתחילת העבודה אצל המעביד הזה, אם יש לעובד/ת הכנסות נוספות ממשכורת או קצבה,
מאמר זה מספק מידע כללי על טופס 101 ואינו בא להחליף יעוץ מקצועי כלשהו, לנוחיותכם מצורף טופס 101 עדכני לשנת 2011 בשני חלקים להורדה ישירה.